Бюджетна «дисципліна» у Миколаївській області

Експерти громадської організації «Миколаївщина – надійний партнер» проаналізували виконання місцевих бюджетів: Первомайська, Вознесенська та Южноукраїнська, за результатами роботи у І півріччі поточного року, на основі інформації отриманої від органів місцевого самоврядування.

Реформа децентралізації, яка розпочалася декілька років тому дала можливість територіальним громадам відчути власну спроможність та самостійно вирішувати актуальні питання. В першу чергу зросла кількість фінансових ресурсів, які акумулюються на місцевому рівні. Враховуючи, що тривалий час місцеві бюджети були, м'яко кажучи, скромними, і в основному зосереджували у собі видатки по захищеним статтям, то з впровадженням фінансової децентралізації можливості зросли. Але часто вміння організувати процеси, які є обов'язковими відповідно до законодавства не є на достатньому рівні, що призводить до ситуації з невиконанням бюджету і відповідно не реалізуються важливі проекти для громади.


Вознесенськ

Загальний бюджет міста на 2018 рік складає понад 446 мільйонів гривень, з яких 394 мільйони заплановано на видатки по загальному фонду і майже 52 мільйони по спеціальному фонду. На І півріччя бюджетом заплановані видатки на суму понад 263 мільйони. По загальному фонду заплановано видатків на понад 228 мільйонів, по спеціальному фонду – понад 35, 5 мільйона гривень.

Для реалізації заходів з розвитку територіальної громади у місті створені 9 головних розпорядників коштів, на яких покладені завдання у галузях соціально-гуманітарної політики та житлово-комунального господарства. 

Назва розпорядника коштів Заплановано по загальному фонду на І півріччя Фактично профінансовано у І півріччі % виконання до плану на 6 місяців Заплановано по спеціальному фонду на І півріччя Фактично профінансовано у І півріччі % виконання до плану на 6 місяців
​Виконавчий комітет ​ 3 910 820,00 ​ 3 719 933,12 ​ 95,12 ​- ​- ​-
​Управління освіти ​ 62 605 357,80 ​ 62 421 034,12 ​ 99,71 ​ 2 996 164 ​ 2 117 904,29 ​ 70,69
​Управління соціального захисту населення ​ 142 942 187,69 ​ 136 391 083,03 ​ 95,42 ​ 1 854 827 ​ 257 567,51 ​ 13,87
​Служба у справах дітей ​ 321 247,00 ​ 308345,43 ​ 95,67 ​- ​- ​-
​Відділ культури та спорту ​ 7 469 242,00 ​ 7271597,5 ​ 97,35 ​ 147 182,00 ​ 147 181,51 ​ 100,0
​Управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва ​ 5 879 156,00 ​ 5 722 917,51 ​ 97,34 ​ 30 505 300,41 ​ 4 282 915,83 ​ 14,04
​Відділ містобудування та архітектури ​ 262 328 ,00 ​ 259 626,78 ​ 98,97 ​ 16 320,00 ​ 16 320,00 ​ 100,00
Управління комунальної власності ​ 1 040 250,00 ​ 992 413, 49 ​ 95,81 ​- ​- ​-
​Фінансове управління ​ 850 652,00 ​ 823 490,04 ​ 96,81
Всього 225 281 240,49  217 909 441,02 96,73 35 519 793,41 6 821 889,14 19,21

 Загалом можна прослідкувати декілька тенденцій виконання бюджету міста Вознесенськ, всі головні розпорядники мають високі показники по загальному фонду, кожен понад 90%, з якого в основному сплачуються заробітні плати робітникам та комунальні платежі. У ситуації з виконанням бюджету по спеціальному фонду значні проблеми можна спостерігати в управлінні житлово-комунального господарства та капітального будівництва – лише 14,04% та управлінні соціального захисту населення – 13,87%, також деякі проблеми спостерігаються в управлінні освіти, виконання на рівні 70%.

Виконання бюджету по спеціальному фонду складає лише 19,21% і є найменшим з міст обласного значення у Миколаївській області.

Дані показники можуть свідчити про не якісне планування видатків та помісячного бюджетного розпису. Враховуючи, що дані показники визначені за результатами І півріччя, тому вони не є критичними, але однозначно дають розуміння у яких галузях можна очікувати не реалізацію проектів у 2018 році.


Южноукраїнськ

У 2018 році загальний бюджет міста Южноукраїнськ складає майже 476 мільйонів гривень, з яких понад 423 мільйони по загальному фонду і понад 52 мільйони по спеціальному фонду. На І півріччя бюджетом заплановані видатки на суму майже 262,5 мільйони, по загальному фонду заплановано видатків на понад 228 мільйонів, по спеціальному фонду – 34,2 мільйони. У місті створено 9 головних розпорядників коштів, які відповідальні за реалізації муніципальної політики та виконання бюджету.
Назва розпорядника коштів Заплановано по загальному фонду на І півріччя Фактично профінансовано у І півріччі % виконання до плану на 6 місяців Заплановано по спеціальному фонду на І півріччя Фактично профінансовано у І півріччі % виконання до плану на 6 місяців
​Виконавчий комітет ​ 7 983,0 ​ 7 635,1 ​ 95,6 ​32,2 18,2 56,2
​Управління освіти ​ 83 363,7 77 812,7 93,3 4 578,4 4 378,5 95,6
Департамент соціальних питань та охорони здоров'я 77 341,9 68 257,0 88,3 4 155,6 3 950,4 95,1
​Служба у справах дітей 1 246,8 ​ 1 193,0 95,7 127,8 35,8 28,0
​Управління молоді, спорту та культури 8 396,0 7 574,0 ​ 90,2 581,1 ​ 600,5 103,3
Департамент інфраструктури міського господарства ​ 21 780,9 16 625,5 ​ 76,3 23 455,3 9 399,1 40,1
​Управління екології, охорони навколишнього середовища та земельних відносин 1 179,8 ​ 745,4 63,2 329,4 35,2 10,7
Управління з питань надзвичайних ситуацій 1 669,4 ​ 1 492,0 89,4 978,5 517,2 52,9
​Фінансове управління ​ 25 256,9 ​ 23 701,2 93,8 ​- ​- ​-
Всього 228 218,4
205 035,9
89,4
34 238,3
18 934,7
55,3

Розглянувши основні показники виконання бюджету у місті Южноукраїнськ можна визначити, що відсоток виконання бюджету по загальному фонду є традиційно високим, понад 90%, лише за виняткомуправління екології, охорони навколишнього середовища та земельних відносин і департаменту інфраструктури міського господарства.

У ситуації з виконанням бюджету по спеціальному фонду ситуація є гіршою, загальний відсоток виконання складає 55,3%, при чому найнижчі показники за результатами 6 місяців у управління екології, охорони навколишнього середовища та земельних відносин – 10,7%, департаменту інфраструктури міського господарства – 40,1%, служби у справах дітей – 28% та управління з питань надзвичайних ситуацій – 52,9%. 


Первомайськ

У 2018 році бюджет міста Первомайськ складає понад 611 мільйонів гривень, з яких 589 мільйонів кошти по загальному фонду, а 22 мільйони кошти по спеціальному. На І півріччя бюджетом заплановані видатки на суму майже 351,6 мільйона гривень по загальному фонду.

Оскільки виконавчим комітетом Первомайської міської ради не була надана інформація по плану видатків на І півріччя по спеціальному фонду, тому розглянемо тільки показники по загальному фонду бюджету.

До речі, у місті існують лише 7 головних розпорядників коштів, хоча населення міста є більшим ніж Вознесенська та Южноукраїнська, у яких створено по 9 головних розпорядників коштів.

Назва розпорядника коштів Заплановано по загальному фонду на І півріччя Фактично профінансовано у І півріччі % виконання до плану на 6 місяців
​Виконавчий комітет 7 629,7 6 752,1 88,5
​Управління освіти 107 036,7 97 745,3 91,3
Управління соціального захисту населення 168 430,4 160 329,0 95,2
​Управління культури, національностей, релігій, молоді та спорту 10 024,0 8 245,0 82,3
​Управління молоді, спорту та культури 7 424,5 6 990,7 94,2
Управління житлово-комунального господарства 1 054,3 962,2 91,3
Управління містобудування, архітектури, комунальної власності та земельних питань 49 998,7 45 947,4 91,9
Всього по загальному фонду 351 598,3 326 971,7 93,0

 Загалом відсоток виконання бюджету по загальному фонду у місті Первомайськ є традиційно високим, але на жаль без урахування інформації по спеціальному фонду не можливо повноцінно визначити реальний відсоток виконання бюджету та загальну ситуацію з реалізації проектів розвитку.


Висновки

Якщо прослідкувати загальні тенденції, то можна зробити висновок, що загалом виконання бюджету по загальному фонду у всіх розглянутих містах є достатньо високим. Від майже 90% у Южноукраїнську до 96,73% у Вознесенську.

Ситуація по спеціальному фонду є набагато гіршою, враховуючи що у Первомайську взагалі не має плану на І півріччя, а у Вознесенську цей показник складає лише трохи більше 19%. Порівняно з Вознесенськом ситуація краща в Южноукраїнську, показник складає 55,3%, але і це не є тим показником, на який потрібно орієнтуватися іншим містам.

Безперечно це лише результат за 6 місяців роботи і у виконавчих органів міських рад є ще час для того, щоб покращити ситуацію. При цьому, враховуючи тенденції та результати 2016-2017 років, можна зробити припущення, що і у цьому році значні фінансові ресурси не будуть використані на благо та розвиток громад.

Цікавим до речі є той факт, що жодне з наведених міст у 2018 році, маючи значні вільні фінансові ресурси не розміщувало кошти на депозитних рахунках, що дало б можливість збільшити фінансовий ресурс, який можна було б направити на соціальні програми та інфраструктурні проекти, що здатні покращити рівень життя у місті.
© 2019 Інвестиційний форум "Миколаївщина – надійний партнер"