Про рекламу

outdoor-advertisement-monitor-empty

ГО «Миколаївщина - надійний партнер» на основі аналітичної та статистичної інформації провела дослідження рекламного ринку України. Предметом досліджень були дані надані Всеукраїнською рекламною коаліцією, Індустріальним комітетом зовнішньої реклами, компанією DOORS Consulting.

Про рекламний ринок взагалі

Обсяги та частки

В цілому, рекламний ринок України, починаючи з 2010 року, за винятком 2014 і 2015 років, стабільно зростає. Якщо в 2010 році його обсяг склав 7,5 млрд. Гривень, то в 2017 - майже 16 млрд. Прогноз на 2018 - до 20 млрд. гривень.

Дуже цікаво змінюється співвідношення різних рекламних секторів між собою. Якщо в 2010 частка реклами, умовно кажучи, в газетах і журналах становила 33,8%, то в 2017 вона скоротилася до 8,3%. А ось частка Інтернету зросла з 4,3% до 26,8%. Практично не змінюється частка телебачення - в районі 40% від усього обсягу ринку.

Охоплення і ціна контакту

Дослідження показують, що рекламу, розміщену на зовнішніх носіях побачить практично 100% населення, а на телебаченні - майже 90%. Близько до показника в 90% і радіо. Охоплення Інтернету - близько 65%, але це в загальному, а серед молодіжного середовища він набагато вище. А ось рекламу в кінотеатрах побачить всього 20% жителів країни.

Найменша вартість контакту спостерігається в Інтернеті (конкретно - банер) - 8 грн. за одну тисячу контактів. Близько 10 гривень за тисячу контактів коштує радіо і зовнішня реклама, трохи більше дорожче - близько 15 гривень - телебачення. Решта рекламоносії в два і більше разів дорожче перерахованої четвірки.

Зовнішня реклама

А тепер більш докладно звернемося до сектору зовнішньої реклами

Частки

Якщо брати кількість, то найбільше серед усіх зовнішніх рекламних конструкцій щитів - це 50%. Вони ж переважають за показником OTS (середня частота контактів реклами з аудиторією) - 55%, і найбільше на них йде грошей - 59%. На другому місці за чисельністю перебувають сітілайти - 18%, але за показником OTS і грошей вони істотно поступаються призматрону, які за чисельністю на третьому місці - 16%. Відставання це пояснюється тим, що сітілайти менше за площею і знаходяться, як правило, далеко від доріг.

Якщо говорити про розподіл зовнішніх конструкцій по містах, то безумовний лідер тут - Київ. На нього припадає 29% всієї зовнішньої реклами країни, частка OTS - 43%, грошей - ще більше - 44%. Далі, зі значним відставанням від столиці знаходяться, у напрямку зниження - Одеса, Дніпро, Харків і Львів.

Динаміка

Кількість носіїв в грудні 2017 по порівнянні з січнем того ж року скоротилося в цілому на 5,4% за всіма форматам і 6,7% за форматом 3х6. Якщо порівнювати грудень 2017 року з груднем 2016, в Україні скоротилося 3,3% рекламних конструкцій всіх форматів і стільки ж носіїв формату 3х6. Найбільше рекламних конструкцій формату 3х6 демонтували в Харкові (24%), на другому за цим показником Київ (7%) і Дніпро (5%). Крім рекламоносіїв 3х6 скоротилося і число сітілайтів 1,2х1,8. Якщо порівнювати грудень 2017 року з груднем 2016, в Києві їх стало на 22% менше, в Миколаєві - на 19%, в Дніпрі, Ужгороді та Чернівцях - на 8%. У той же час збільшилася кількість скролів і зупинок.

Дана динаміка обумовлена ​​реалізацією міських концепцій розвитку зовнішньої реклами. З початку 2017 продовжився демонтаж в Києві (-5% в порівнянні з груднем 2016 з усім форматам), з весни в Харкові (-6%) і з осені - в Дніпрі (-1%). Разом з тим, в деяких з топ-5 міст кількість конструкцій збільшилася. У Львові їх стало на 7% більше в порівнянні з грудня 2016, в Одесі - на 2%. Причина - високий попит і найбільша інфляція в порівнянні з іншими топ-5 містами.

Рекламодавці

Безумовним лідером серед всіх рекламодавців є сфера торгівлі з часткою в 18,36%. На другому місці знаходиться «Нерухомість». Її частка досягла 10,34%. Третє місце займає категорія «Розваги» (концерти, кіно і т.п.) з часткою в 9%. Найбільше зростання в топ-10 минулого року показала категорія «Автотранспорт». У топ-20 - найбільше зростання продемонстрували категорію «Освіта і робота» і «Кондитерські вироби».

Зайнятість

У 2017, в порівнянні з 2016 зайнятість всіх площин була на 2% вище. У 2017 не було сезонного зниження в липні - серпні. Починаючи з другого кварталу 2017 заповнюваність площин у всіх топ-5 містах була однорідно високою. Стабільно високий рівень зайнятості відзначається у Львові - 89%. В середньому, в 2017 році заповнюваність усіх площин і конструкцій була на рівні 81%. Вище середнього заповнюваність була на заході країни (Львів, Чернівці, Івано-Франківськ, Тернопіль, Луцьк, Рівне) та у Вінниці, Кропивницькому та Полтаві. У Миколаєві заповнюваність була на рівні 80%.

Ціна питання

Тут зрозуміло, що ціна на площині дуже сильно залежить від міста, в якому площину знаходиться. У першому кварталі 2018 року ціни на борди 3х6 мали різницю від 2,3 тис. в Шепетівці до 9,5 тисячі в Борисполі і 10,2 тисяч у Львові (абсолютний лідер!). У Миколаєві середня ціна борда була рівні 3,0 тисяч гривень (дана ціна вказана, за умови, що ви замовляєте борд в Миколаєві в рамках великої загальнонаціональної або регіональної рекламної кампанії через велике агентство в Києві або, наприклад, в Харкові, якщо замовляти на місці, то ціна значно нижча - борд - 1,2-1,5 тис., призматрон - 2,5, сіті-лайт - 1-1,2 тис.). Сітілайтів - від 1,0 тисячі в Бердянську - до 6,9 тис. В Києві. В цьому випадку лідером виступила столиця.

В цілому вся зовнішня реклама в Україні в 2017 році заробила 2,69 млрд. Гривень. На 2018 очікується приріст на 25% - до 2,82 млрд. гривень.

Про місто рідне

Дуже багато останнім часом йде розмов про те, що в Миколаєві засилля зовнішньої реклами. Давайте просто подивимося на статистику цього питання.

Згідно сайту міської ради, на початок 2018 року в місті було встановлено 1174 рекламні конструкції (маються на увазі ті, які окремо стоять, без вивісок на магазинах і т.д.). З них: борди - 891, призматрони - 27, сітілайти - 256. Згідно з даними баінгово агентства OUTDOOR ONLINE в Миколаєві стоїть 1377 конструкцій. З них: борди - 1058, призматрони - 102, сітілайти - 217. Таке помітне розходження в цифрах, особливо по призматронах, важко пояснити. Або, не враховані чиновниками конструкції, стоять незаконно, або, люди, що відповідають за ведення подібної статистики, не дуже добре виконують свою роботу. До цього варто додати специфічні конструкції, такі, як «короб на електроопорах», їх налічується 515 штук, типу «турнікет» - 69 штук та інші, кількістю в 1655 штук. Таким чином, за різними методами підрахунку в Миколаєві налічується від 1174 до 3616 конструкцій зовнішньої реклами різних типів і видів. До цього переліку не входить вивіски на магазинах та інших комерційних установ, які, відповідно до закону зовнішньою рекламою не зважають. Багато це чи мало на півмільйонний місто? Важко сказати, якщо чесно.

Що стосується власників/операторів зовнішніх рекламних конструкцій, встановлених в Миколаєві, то не менше 40% конструкцій всіх видів мають, якщо можна так сказати, не місцеве походження. Ними керують не миколаївські кампанії і агентства.

Загальні висновки

В цілому, рекламний ринок, після спаду, що мав місце в 2014-2015 роках, зі зрозумілих причин, демонструє стабільне зростання. Співвідношення попит/пропозиція більш - менш збалансовано. Незважаючи на це, оператори ринку, все ж, сподіваються на зростання і тримають до 20% площин вільними, не демонтуючи їх. Очевидно, що розрахунок йде на майбутню передвиборну кампанію і приклад Юлії Тимошенко, схоже, виправдовує такий розрахунок. 

© 2019 Інвестиційний форум "Миколаївщина – надійний партнер"